Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mates

4. 3. 2008 19:26
přednost tramvajím

Myslím si, že by bylo dobrý, nechat přednost tramvajím. Jsem řidička a kolikrát vidím, jak někteří chodci bezhlavě vstupují do vozovky s tím, že mají absolutní přednost. U tramvají by to bylo ještě horší i z toho pohledu, že vezou spoustu lidí a mohlo by docházet k různým zraněním nejen vevnitř, ale i venku. Poté by zkratka MHD ale dostála svého názvu a všichni bychom byli na "jedné hromadě".  U aut tomu rozumím. Sama jsem řidička a sama se občas stávám řadovým chodcem a tím pádem mám i zkušenosti s přecházením a s chováním řidičů. Snažím se chodcům dávat přednost, ale jak Vy sám píšete, z druhé strany Vás předjede auto a málem všechny smete jen, aby mu něco neuteklo a ještě si klepe na čelo, jestli jsem se nezbláznila, že zastavuju před přechodem.

0 0
možnosti

Eric_Best

1. 3. 2008 16:57
...pokračování

Prvotním kritériem každého opatření musí být vždy bezpečnost a přežití. Chodci je houby platné, že "byl v právu", když skončí v márnici. Takováto "dobře myšlená" opatření dle mého názoru právě naopak snižují bezpečnost chodců, protože mají za následek jejich menší ostražitost. A tady jde "jenom" o život. Jak známo, dobrými myšlenkami a předsevzetími je lemována cesta do pekel.

0 0
možnosti

Eric_Best

1. 3. 2008 16:56
...pokračování

Pravidla na přechodech tak, jak byla zavedena u nás (mám na mysli ten způsob, kampaň), totiž vzbudila v mnoha lidech domnění, že tam mají zkrátka přednost a nemělo by se jim tudíž nic stát. Vyvolat v někom takový dojem považuji za zločin a statistiky nehod na přechodech mi dávají za pravdu. Aby mi nebylo špatně rozuměno - nejsem proti tomu, aby NA PŘECHODECH ŘIDIČI(!) DÁVALI PŘEDNOST CHODCŮM, aby byli "vychováváni" k ohleduplnosti vůči nim. Chodcům se však (v pravidlech) NESMÍ ANI NAZNAČIT, že ji mají, protože oni si to zapamatují a POČÍTAJÍ s ní. Vstoupí-li na vozovku, jsou totiž pořád jen na silnici, i když na její části, kde požívají ochrany. Je správné, že jsou na přechodu "právně" chráněni, tato ochrana je však nijak neochrání před přejetím, řidiči jsou také jen chybující lidé. Chodec je schopen, narozdíl od vozidla (vůbec nemluvím o tramvaji) zastavit okamžitě.

0 0
možnosti

Eric_Best

1. 3. 2008 16:56
Jediné správné řešení tohoto problému je rozehnat onu komisi

Když jsem o tom slyšel poprvé, nechtěl jsem věřit vlastním uším a považoval jsem to za hodně hloupý žert. Komise "dopravních expertů", která přišla s návrhem dát přednost tramvajím, by měla být s okamžitou platností ROZPRÁŠENA, jména jejich členů spolehlivě zaznamenána a zajištěno, aby už nikdy nemohli být jmenováni do jakékoli komise, řešící dopravní předpisy. Myslím to naprosto vážně!

Pokud je mi známo, důvodem pro pokus o přehodnocení pravidel byl nesoulad v pravidle "přednosti" chodců na přechodech, z níž jsou vyňaty tramvaje a neznalost této výjimky právě především mezi chodci. Namísto toho, aby komise řešila způsob jak o této (naprosto nutné) výjimce co nejúčinněji informovat a vychovávat chodce, "vymyslí" (dá-li se mluvit o myšlení) tuto NEHORÁZNOST.

0 0
možnosti

Milan

1. 3. 2008 14:10
Přednost tramvajím ano, ale z jiného důvodu...

Souhlasím s tím, že by se měla nechat přednost tramvajím. Ale to především z toho důvodu, že brzdná dráha tramvaje je oproti autu několikanásobně delší, takže by řidiči museli zpomalovat již daleko před každým přechodem, protože pokud bude tramvaj pár desítek metrů před přechodem a chodec se rozhodne přecházet, budou všichni cestující velice rádi za to, že se pevně drží... Takže buď budou všechny tramvaje celou cestu jezdit krokem, nebo si ještě užijeme spoustu legrace...

0 0
možnosti
  • Počet článků 128
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2235x
bývalý ředitel a lékař Zdravotnické záchranné služby h.m. Prahy, bývalý nezávislý Senátor - volební obvod č.27, nyní koroner hl. m. Prahy