Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fiorella

Dekuji

Vazeny pane rediteli,

mockrat Vam dekuji za vysvetleni zakona a jeho chyb. Cetla jsem jakysi navrh, nevim, zda ten samy, ale opravdu je pro mne nesrozumitelny. Mne, jako zachranarce, tam chybi jeste cosi. Treba definice uniforem, a toho, abychom byly vsichni "stejni". Chapu, nemusi se to vsem libit. Ale na druhe strane prace ZZS HMP a ZZS SK, kde jsou uniformy stejne je mnohem "oku libivejsi" nez treba pracovnici nejmenovane zachranky na uzemi SK, s ruzovymi kalhotami a zlutou bundou :-) navrhuju Vam tema na pristi blog: co Vam v zakone chybi, docela by mne Vas nazor zajimal, protoze vyjadruje nazory vetsiny zachranarske obce.....

:-)

0/0
21.12.2008 10:00

kvetuska

Ještě něco k rodičkám, pane doktore

Kdykoliv poslouchám verbální průjmy pana tiskového Cikrta mám husí kůži jak pralinky.  Co však z něho vypadlo nyní na adresu pražské záchranky, která vozí rodičky po nemocnicích je nehoráznost. Už sám fakt, že někdo takhle zachází s ženou, která právě rodí je zrůdný. Víte pane doktore, své děti jsem měla ještě za hluboké totality. Nemocnice nebyla bůhví jaká - jak jsem však nyní zjistila je stále stejná, jen o 40 let umouněnější. Co však bylo tenkrát naprosto samozřejmé byla úzkostlivá čistota na porodnici a milý personál. Lékaři i sestřičky. Neumím si představit, že by odmítli příjmout rodičku. Teď tu žádná porodnice není, prostě ji zrušili. K panu Cikrtovi ještě maličkost. Měl by dostat silné projímadlo a zašít mu řiť. Pak ho vemte do záchranky, vozte ho od špitálu ke špitálu a při tom mu udělejte politické školení.

0/0
3.12.2008 0:33

kvetuska

Záchranka v Praze

Vážený pane doktore. V minulých třech letech jsem pečovala o matku, která po mrtvici zůstala na lůžku téměř bez pohybu. V srpnu zemřela. Nebudu zde popisovat své velmi negativní zkušenosti s okresní nemocnicí (již privatizovanou), znovu bych se musela rozzlobit. Co však nechápu je, že byla zrušena obyčejná pohotovost, kterou v minulosti sloužil obvykle jeden  praktický lékař a jeden pediatr. Píšu o městě s 20 000 obyvatel. Dnes je zde praxe taková, že k imobilní 85leté pacientce v domácí péči (nejsem zdravotník) při zvýšené teplotě,zažívacích potížích, zarudlé noze a pod. o víkendech nebo v noci je nutné volat rychlou. Přijede moderní, kompletně vybavený vůz s tříčlennou posádkou a většinou matku odvezli do nemocnice, odkud jsem ji po dvou dnech vezla (opět sanitou v leže) domů. Přitom by stačil jeden pohotovostní lékař a jedna pohotovostní lékárna. Dokud jsem byla v Praze, můj  lékař o víkendu fungoval na soukromé lince a věřte nebo ne, pokud uznal za vhodné přijel k nám domů.

0/0
3.12.2008 0:15

Kiwi328

Trošku mimo téma

Už delší dobu tady porůznu čtu zážitky maminek z Prahy. Povídání o porodu většinou obsahuje pasáž o tom, jak bylo těžké se dostat do porodnice, jak je všude odmítali. A teď se v TV dozvíme, že prý je to politická sabotáž z vaší strany. Neskutečné. Snad se nenecháte otrávit a vydržíte mizerné zákony i mizerné politiky.

0/0
2.12.2008 20:01

alicew

inspirace

dobrý den, pane doktore, nechala jsem se inspirovat jedním z Vašich příspěvků....a též jsem něco sepsala...http://wollmann.blog.idnes.cz/c/59494/Jak-by-mel-vypadat-idealni-pacient.html

0/0
27.11.2008 14:03

alicew

dojezdové časy

Souhlasím, riskovat by se nemělo nikdy., důležité je ve zdraví dopravit posádku ZS na místo, avšak nemohu souhlasit s Vaším názorem stran toho, že by se měla rozlišovat závažnost výzvy dle jejího nahlášení volajícími a podle toho přizpůsobit dojezdový čas. Sám jistě víte, že lidé, kteří volají na tísňovou linku jsou laici a mnohdy podcení situaci. Potom by se mohlo stát, že Záchranka přijede  tzv. s křížkem po funuse,  jen proto, že někdo nahlásil obtíže trvající již několik dní a že ho k tomu třeba bolí noha. Po příjezdu zjistíte, že dotyčný má regulerní zástavu oběhu a dechu a jak sám víte, po 20 min. je už na vše pozdě!Rv

0/0
24.11.2008 11:34

zzshmp

Re: dojezdové časy

V tomto případě zase nemůžu souhlasit já s Vámi. Ve světě se zcela standardně třídí přijatá volání a určuje se jim priorita nebo-li stupeň závažnosti, a to i tam, kde systém záchranné služby zabezpečují hasiči (USA) svými paramediky. Má to své opodstatnění a důvody. Všude na světě se obracejí lidé na tísňovou linku s různými požadavky a zdravotními problémy vč. banálních. A všude na světě i na banální případy jezdí záchranka. A právě na tyto případy stačí dojezdový limit delší, např. 30 minut a není žádný důvod spěchat a riskovat. Všechny dispečinky dokáží svými kvalifikovanými a zkušenými operátory diferencovat výzvy podle charakteru na základě volání. Schwarz 

0/0
24.11.2008 13:13

alicew

Re: dojezdové časy

A jsme u toho, jak odlišit banalitu od tzv. závažného stavu? Co je pro Vás banalita a co už není? Je banalita zlomená noha? Pro některé dispečerky ano, ale jako lékař jistě znáte komplikace, které mohou v takovém případě nastat.  Zkoušel jste někdy volat na dispečink ZZS s tím, že opravdu potřebujete Záchranku? Možná byste se divil, jaké podivné otázky Vám dispečerka položí než k Vám konečně někoho pošle. Tisíce nesmyslných dotazů a čas běží!  Asi to vidíte jen z jedné strany a to jako šéf ZZS...Wollmannová

0/0
24.11.2008 14:25

zzshmp

Re: dojezdové časy

Vaše obavy jsou zbytečné a možná založené na nějaké negativní zkušenosti a nebo na laickém pohledu na věc. Také to ovlivňuje možná zobecnění na základě jedné zkušenosti nebo jednoho případu. To však není systémové řešení. Budete se možná divit, ale já to nehodnotím jen z jedné strany. Denně slyším několik volání na linku 155 a setkávám se s případy často, protože stále sloužím, např. nyní jsem po 3 službách. Musím Vás informovat o tom, že soustavně vyhodnocujeme volání a úspěšnost práce dispečerek i sledujeme mnoho dalších parametrů a ukazatelů. Na základě všech těchto okolností  lze říci, že Vaše obavy jsou zbytečné. Činnost dispečinku probíhá podle nastavené metodiky a jasných schémat, ale také zde pracují kvalifikované a zkušené operátorky, které závažnost stavu umí rozlišit a vyhodnotit. Schwarz

0/0
24.11.2008 14:48

alicew

Re: dojezdové časy

tak to je dobřeR^. Jen mi je divné, že na  téma ZZS spolu tady diskutujeme jen my dva. Myslela jsem, že trochu rozproudím diskusi a ono nic....Považuji to tak trochu za ignoraci, Vy ne? Dáte si práci s takovým zajímavým článkem, snažíte se vše lidem polopatě vysvětlit a s nikým to ani nehneRv

0/0
24.11.2008 15:45

zzshmp

Re: dojezdové časy

Nedivím se, protože už jsem si zvykl, že na záchranku myslí všichni až když jí potřebují...

A zaměstnanci záchranek to asi zatím netuší. Důvodem je to, že text návrhu zákona nemají k dispozici a nečetli jej. Ale také by jej asi nepochopili, jak je komplikovaný a některé záludnosti jsou zkryté v jeho těžkopádnosti a nesrozumitelnosti i provázanosti s jinými zákony a vyhláškami...

Schwarz

0/0
24.11.2008 18:21

alicew

Re: dojezdové časy

Bohužel máte pravdu, ve většině případů je to tak, že lidé ocení ZZS až tehdy, když ji potřebují , ale kdo ví, možná bychom nebyli jiní, težko soudit.  Na ty změny jsem zvědavá a věřím, že nás budete  na svém blogu informovat až budou nějaké novinky...

0/0
24.11.2008 23:03



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.